это быстро и бесплатно
Оформите заказ сейчас и получите скидку 100 руб.!
ID (номер) заказа
1692940
Ознакомительный фрагмент работы:
Учебник: «Английский в фокусе» ("Spotlight") : учебник для 10 класса общеобразовательных учреждений / О.В. Афанасьева, Д. Дули, И.В. Михеева, Б. Оби, В. Эванс. – М. : Просвещение. Повторить информацию на стр. 28-33, 36-38, 44.
Exercise 1 (25 баллов)
You have received a letter from your English-speaking pen-friend Barrie who writes:
…At school we play rugby and basketball. Could you tell me what sport games you and your classmates play?
As for my family news, my sister Jane entered Oxford University…
Write a letter to Barrie.
In your letter:
answer his questions
ask 3 questions about his sister Jane
Write 100—140 words.
Remember the rules of letter writing.
Примечание:
Think about the structure of your answer, information you are going to include and the style of writing.Подумайте о структуре ответа, информации, которую вам нужно включить в него, и стиле письма.
Write the letter. Don’t forget to mention all the points required. Mind the number of words.Напишите письмо. Не забудьте указать все требуемые пункты. Помните о допустимом количестве слов.
Once you have written your answer, read it again carefully to double-check. Mind grammar, punctuation or spelling mistakes. После того как вы напишете ответ, перечитайте его еще раз, обращая внимание на ошибки в грамматике, знаках препинания и написании слов.
For this task you can get 25 points.За это задание вы можете получить 25 баллов.
Good luck! Удачи!
Exercise 2 (20 баллов)
Read the sentences and put the verbs into the correct form.
Sue needed to borrow some money. She tried ____ Gerry, but he was short of money too. (ask)
My grandmother isn’t able to look after herself any more. She needs _______ after. (look)
If you don’t remind me ____ my sister, I’ll forget about it again. (phone)
They were talking very loudly. I couldn’t help ____ what they said. (overhear)
I didn’t want at first, but Sally persuaded me _____ for the job. (apply)
What are the advantages of ______ a car? (have)
Our team lost the game despite _____ well. (play)
It was a difficult question _____ . (answer)
Having a car enables you _____ around more easily. (get)
Did you get into trouble for ____ late ? (be)
Примечание:
Read the sentences carefully and complete them with the correct form of the verbs given in brackets. Внимательно прочитайте предложения и дополните их правильными формами глаголов в скобках.
Remember the rules of using the infinitive or the –ing form of the verb. If you are not sure what form to write, revise the material of the lesson. Помните о правилах употребления инфинитива и герундия. Если Вы не уверены в правильности выбора формы глагола, повторите материал урока.
You can do the task in several ways: you can rewrite the whole sentences or you can just write
down the verb forms you have inserted. Вы можете выполнить это задание несколькими
способами: можете переписать предложения полностью, а можете написать только те
формы глаголов, которые вы вставили в пропуски.
Once you have done the exercise, read through the completed sentences once again to double-check your answers and spelling. После того, как Вы выполните упражнение, прочитайте полные предложения еще раз, чтобы убедиться, что Вы сделали правильный выбор и не допустили ошибок в написании слов.
For this task you can get 20 points, 2 points for each correct sentence. За данное задание Вы можете получить 20 баллов, по 2 балла за каждое верное предложение.
Good luck! Удачи!
Exercise 3 (18 баллов)
Fill in the gaps (1-6) with the missing sentences (A-G). There is one extra sentence.
Mark: Hi, Sorie. Talking about money, do you worry about money?
Sorie: Yes, I do. 1) ________________________________. And I’m not saving any money at the moment. And I have friends around me that are already saving up for their retirement. I’m 27 years old right now and I’m not sure if I should be concerned or not. Are you concerned?
Mark: Well, what kind of options are there? How would you want to save up?
Sorie: 2)____________________________________.
Mark: Because you don’t have any money?
Sorie: Yeah, the present is plenty to think of. 3) ______________________. Do you have any recommendations at how I could do it?
Mark: Well, national pension plan or kind of put a little bit aside every week or forget about it. You’re only 27.
Sorie: Yeah. It’s very interesting, you know, because I know some people that instead of having a retirement plan, they decided to have a lot of kids and have their kids pay for them when they grow
up and they get older. So that may be an option for me.
Mark: Yeah. And from where from also, that’s kind of the norm perhaps.
Sorie: Yeah, that’s right. How about you?
Mark: Yeah, I’m a bit older than you and I don’t have a pension plan either. 4)_________________________.
Sorie: The time will come though.
Mark: The time will come and the more I think about, the more we talk about it, it’s definitely something to be considering. But it’s interesting in national pension plan, isn’t it because what if we leave? 5) _____________________________________. And then we move to another country.
Sorie: So as an international person, it’s difficult to commit to a national pension because you don’t know where you’re going to end up, right?
Mark: Exactly.
Sorie: That’s what you’re saying, I see.
Mark: So if that was the case, it would seem that putting a little bit away every month or every week personally in an account would be a good idea.
Sorie: And are you committed, like, can you do that every month? Can you?
Mark: 6) ____________________________. Yeah, but it’s interesting that I haven’t considered such things. And now when we consider it and realize how important it is, it’s probably a good thing to be considering.
Sentences:
A. I haven’t got my head around the future yet.
B. I would be nervous to lend a close friend money because it can sometimes affect friendship.
C. Well, first of all, right now, I don’t have the option to save for retirement.
D. But I’m not quite so worried about it right now.
E. What if we won’t live in this country anymore, we had to move to another country and then we work there a little bit.
F. Yeah, I think I can do that.
G. I especially worry about the future, about my retirement plan.
Примечание:
Read the sentence before and the sentence after the gap and try to predict what type of information is missing (explanation, contradiction, question, answer etc.). Прочитайте по предложению до и после каждого пробела и попробуйте предугадать, какой тип информации может быть пропущен (объяснение, противопоставление, вопрос или ответ и т.д.).
Read the sentences A-G and fill in the gaps. Remember about one extra sentence. Прочитайте предложения, которые нужно вставить, и заполните пропуски. Помните, что одно предложение лишнее.
Read the whole text again to make sure that the sentences you have chosen complete it logically. Прочитайте текст снова, чтобы убедиться, что предложения, которые вы выбрали, логично дополняют его.
You can do the task in several ways: you can rewrite the whole text or you can just write
down the phrases you have inserted. Вы можете выполнить это задание несколькими
способами: можете переписать весь текст полностью, а можете написать только те
фразы, которые вы вставили в пропуски.
For this task you can get 18 points. 3 points for each correct gap filling. За это задание вы можете получить 18 баллов – по 3 балла за каждый верно заполненный пропуск.
Good luck! Удачи!
Exercise 4 (37 баллов)
Look at the text from exercise 3. Find there 3 options to save for retirement. Write them down:
1._________________
_________________
_________________
Which of the ideas seems the best for you? Record your answer (audio or video). Speak at least for 1 minute. Support your answer with examples (you can find some for-and-against ideas in the text). Make full sentences.
Don’t forget to say about:
The importance of saving money for future;
The advantage and disadvantage of each option;
Which one seems the best for you and why.
Примечание:
To get a higher mark try to use the active vocabulary of the previous lessons. Чтобы получить высокую оценку, старайтесь использовать активную лексику предыдущих уроков.
Speak clearly so that the teacher can hear and understand you. Говорите четко, чтобы учитель мог понять вашу речь.
Try not to make long pauses. Старайтесь говорить без долгих пауз.
For this task you can get 37 points. 7 points for three written options, 15 points for vocabulary and pronunciation and 15 points for grammar and accuracy. За данное задание вы можете получить 37 баллов. 7 баллов за 3 выписанных варианта, 15 баллов за использование активной лексики и произношение и 15 баллов за грамматику и точность в использовании конструкций.
Good luck! Удачи!
Exercise 1 (24 балла)
Complete the sentences with the expression get a good job. Use the Infinitive or the -ing form of the verb get.
1) I want ______________________________________________.
2) I suggest ______________________________________________.
3) I decided ______________________________________________.
4) I recommend ______________________________________________.
5) I hope ______________________________________________.
6) I feel like ______________________________________________.
7) I managed ______________________________________________.
8) I am trying ______________________________________________.
9) I would appreciate ______________________________________________.
10) I will not refuse ______________________________________________.
11) I agree ______________________________________________.
12) I have denied ______________________________________________.
Примечание:
Read the beginning of the sentences carefully and complete them with the correct form of the expression “get a good job”. Внимательно прочитайте начала предложений и дополните их правильной формой выражения «получить работу».
Remember the rules of using the infinitive or the –ing form of the verb. If you are not sure what to write, revise the material of the lesson. Помните о правилах употребления инфинитива и герундия. Если Вы не уверены в правильности выбора, повторите материал урока.
Once you have done the exercise, read through the completed sentences once again to double-
check your answers and spelling. После того, как Вы выполните упражнение, прочитайте полные предложения еще раз, чтобы убедиться, что Вы сделали правильный выбор и не допустили ошибок в написании слов.
For this task you can get 24 points, 2 points for each correct sentence. За данное задание Вы
можете получить 24 балла, по 2 балла за каждое верное предложение.
Good luck! Удачи!
Exercise 2 (30 баллов)
A. Complete the text about figures with the following words: crisis, forecast, sales, fraction,
make up, increase, national.
Staff,
As you know, our _____ figures this year are very low. Our sales in Europe fell by 13 percent in the last quarter, which is the biggest percentage fall ever.
Our sales are only $1.34 billion, to be exact. The recent financial _____ was very bad.
First, we lost a huge ______ of our business - approximately 1/6 of our Asian clients.
Second, our ______ currency lost value; the Euro is now stronger than the dollar.
Fortunately, the experts ______ some good figures. They estimate a 3 % _____ in sales by the end of next year. Still, we’ll need to double that in order to ______ what we lost last year.
B. Decide whether these statements are true (T) or false (F):
They lost Asian clients. (T/F)
The experts forecast good figures. (T/F)
They need to buy new products. (T/F)
Примечание:
Part A
Read through the whole text quickly to get the general idea, before trying to find the missing words. Сначала прочитайте текст полностью, чтобы понять общую идею. Не пытайтесь сразу заполнить пропуски.
After reading the text, complete the gaps, looking carefully at the context of the sentence and the paragraph to help you. После прочтения текста заполните пропуски. Обращайте внимание на контекст предложения и параграфа в целом.
In order to find the correct word, use your knowledge of grammar to understand what part of speech you need to use (noun, adjective, adverb…). Используйте свои знания грамматики, чтобы понять, какую часть речи Вам нужно использовать (существительное, прилагательное, наречие…).
Once you have completed the gaps, read the text through again carefully and check that your answers accurately reflect the general meaning of the text. После того, как Вы заполните пропуски прочитайте текст еще раз и убедитесь, что Ваши ответы не противоречат общему смыслу текста.
If you rewrite the whole text, remember to underline or highlight the words you have inserted. Если Вы переписываете или печатает текст полностью, не забудьте выделить слова, которое Вы вставили.
Part B
Read the statements through and underline the key words. Прочитайте утверждения и подчеркните ключевые слова.
Then read the text and find the phrases where the same ideas are presented. Затем прочитайте текст и найдите фразы, в которых содержатся похожие по смыслу идеи.
Compare the phrases you have found with the task statements and decide whether they are true or false. The underlined key words will help you. Сравните найденные фразы с утверждениями
задания и решите, верны они или нет. Вам помогут подчеркнутые ключевые слова.
For this task you can get 30 points. 3 points for each correct filling of the gap and 3 points for choosing the right true-false option. За данное задание вы можете получить 30 баллов, по 3 балла за каждое верно вставленное слово или правильный ответ на вопрос «верно-неверно».
Good luck! Удачи!
Exercise 3 (46 баллов)
Read the questions about pocket money and answer them. Record your answer (audio or video). Speak at least for 1 minute. Support your answer with examples. Make full sentences.
What do today’s teenagers usually spend their pocket money on?
Where can teenagers get extra money from? Give at least 3 ideas.
Do you think that teenagers are responsible enough with their money? Why / why not?
Примечание:
To get a higher mark try to use the active vocabulary of the previous lessons and try to extend your answers by adding some details. Чтобы получить высокую оценку, старайтесь использовать активную лексику предыдущих уроков, также постарайтесь расширить ваши ответы путем добавления деталей.
Speak clearly so that the teacher can hear and understand you. Говорите четко, чтобы учитель мог понять вашу речь.
Try not to make long pauses. Старайтесь говорить без долгих пауз.
For this task you can get 46 points. 23 points for vocabulary and pronunciation and 23 points for grammar and accuracy. За данное задание вы можете получить 46 баллов. 23 балла за использование активной лексики и произношение и 23 балла за грамматику и точность в использовании конструкций.
Good luck! Удачи!
Сделайте индивидуальный заказ на нашем сервисе. Там эксперты помогают с учебой без посредников
Разместите задание – сайт бесплатно отправит его исполнителя, и они предложат цены.
Цены ниже, чем в агентствах и у конкурентов
Вы работаете с экспертами напрямую. Поэтому стоимость работ приятно вас удивит
Бесплатные доработки и консультации
Исполнитель внесет нужные правки в работу по вашему требованию без доплат. Корректировки в максимально короткие сроки
Гарантируем возврат
Если работа вас не устроит – мы вернем 100% суммы заказа
Техподдержка 7 дней в неделю
Наши менеджеры всегда на связи и оперативно решат любую проблему
Строгий отбор экспертов
К работе допускаются только проверенные специалисты с высшим образованием. Проверяем диплом на оценки «хорошо» и «отлично»
Работы выполняют эксперты в своём деле. Они ценят свою репутацию, поэтому результат выполненной работы гарантирован
Ежедневно эксперты готовы работать над 1000 заданиями. Контролируйте процесс написания работы в режиме онлайн
Требуется разобрать ст. 135 Налогового кодекса по составу напогового...
Решение задач, Налоговое право
Срок сдачи к 5 дек.
Школьный кабинет химии и его роль в химико-образовательном процессе
Курсовая, Методика преподавания химии
Срок сдачи к 26 дек.
Реферат по теме «общественное мнение как объект манипулятивного воздействий. интерпретация общественного мнения по п. бурдьё»
Реферат, Социология
Срок сдачи к 9 дек.
Выполнить курсовую работу. Образовательные стандарты и программы. Е-01220
Курсовая, Английский язык
Срок сдачи к 10 дек.
Изложение темы: экзистенциализм. основные идеи с. кьеркегора.
Реферат, Философия
Срок сдачи к 12 дек.
Заполните форму и узнайте цену на индивидуальную работу!