это быстро и бесплатно
Оформите заказ сейчас и получите скидку 100 руб.!
ID (номер) заказа
1739005
Ознакомительный фрагмент работы:
КОНТРОЛЬНАЯ РАБОТА №3
Раздел 1. Чтение
Контрольный текст
Вариант 1
Machine Tools
1. Scientists consider that the oldest tools that are known to the mankind are 2,600,000 years old. They were used by people in manual operations and that is why they were called hand tools. By the beginning of the Industrial Revolution, people had already devised simple hand tools for cutting and shaping different materials. But in the 18th century there appeared machine tools that could make mass production a reality in the 19th century.
2. A machine tool is a power-driven machine that is used to perform different operations with metal or other material. Basic machine tools use mechanical power to bend, cut, drill, grind and hammer metal into desired shapes. More advanced machine tools must use such power sources as electrical or chemical energy, heat: magnetism and ultrasound.
3. Nowadays machine tools play an important role in the manufacture of almost all metal products. Machinists (people who operate machine tools) use them in making automobiles, radios, refrigerators, television sets and so on. Every mechanical engineering workshop must be equipped with machine tools. They are the main source for the manufacture of component parts of all machines and mechanical devices....
Задание первое. Выполните анализ лексического состава текста.
I. Руководствуясь контекстом, переведите следующие слова:
tool, to consider, manual, cutting, shaping, to bend, to drill, to grind, ultrasound, to remove, workpiece, lathes, advanced, workshop, desired.
II. Переведите следующие словосочетания:
manual operations, mass production, a power-driven machine, to perform different operations, the main source, is equipped with, metal-cutting machines, a wide range of, metal-forming operations.
Задание второе. Выполните грамматический анализ предложений.
I. Раскройте скобки, употребив нужный модальный глагол.
1. Engineer (должен) use new methods of metal treatment in his work.
2. A power-driven machine (может) perform different operations.
3. He (не смог) control that device.
4. People (могут) use heat, electricity and light for many purposes.
5. (Можно) I try to work at this machine-tool?
II. Замените модальные глаголы эквивалентами.
1. He can not find the solution of this problem.
2. You must use this equipment.
3. The mechanic can solve different practical problems.
4. Can you help me?
5. He may use this device for his experiment.
III. Определите функции глаголов to be, to have, to do.
1. This machine-building plant is one of the oldest in our town.
2. They are to carry out many new experiments.
3. This machine-tool is operating during many years.
4. He had to repair old equipment.
5. We have a lot of problems to solve.
6. This discovery has made great impression in the world.
7. What are they doing in the laboratory?
8. He didn’t repair this device.
9. You do test this equipment.
IV. Раскройте скобки, употребив одну из неличных форм глагола.
1. You must use a power-driven machine(чтобы выполнить) different operations with metal.
2. The investigation (проводимое) by the engineer is very important.
3. The test (выполненный) is very complex.
4. (Проведя) experiment switch off the equipment.
5. (Проводя) experiments be careful.
V. Переведите следующие предложения на русский язык.
1. To operate new flexible lines workers have to get special training.
2. The task of computers is to operate the whole line properly.
3. Men working with machines must be very careful.
4. Repeating his experiment the scientist noticed an interesting regularity.
5. We announced the results of the experiments analyzed by specialists.
VI. Образуйте Participle I и Participle II от следующих глаголов:
to drive, to develop, to make, to operate, to combine.
Задание третье. Проверьте точность понимания прочитанного.
I. Ответьте на следующие вопросы:
1. What is a machine tool?
2. Where do we use machine tools?
3. How many machine tools are used in industry nowadays?
4. What are the two main types of machine tools?
5. Is there any difference between the first and the second group of machine tools?
II. Письменно переведите 2 и 3 абзац контрольного текста.
III. Переведите следующие предложения на английский язык.
1. Сегодня станки производят почти все металлоизделия.
2. Существует более 500 видов станков.
3. Инструменты были известны человечеству много лет назад.
4. Многочисленные станки делятся на две категории.
5. Для металлоформовочных операций мы применяем большое количество ковочных машин.
Раздел II. Устная речь
The Russian Federation
The Russian Federation or Russia is the largest country in the world. It occupies about one-seventh of the Earth’s surface. It covers the eastern part of Europe and the northern part of Asia. Its total area is about 17 million square kilometers. The country is washed by 12 seas of 3 oceans: the Pacific, the Arctic and the Atlantic. Russia is a land of long rivers, deep lakes, high mountains and numerous forests. Russia borders on 14 countries.
On the vast territory of this country there are various types of climate: from arctic to subtropical. In the middle of the country the climate is temperate and continental. Russia is rich in natural resources. It has deposits of coal, iron ore, oil, natural gas, copper, gold, etc.
Russia is a multinational state, its population is more than 140 million people. The capital of Russia is Moscow. ..
Вариант 1
1) What is the geographical position of Russia?
2) How many countries does Russia border on?
3) What mineral resources is our country rich in?
4) What is the political structure of Russia?
5) What chambers does the Federal Assembly consist of?
2. Заполните пропуски словами и словосочетаниями.
1) Russia … the northern part of Asia.
2) Russia … by 3 oceans.
3) Our country is rich … natural resources.
4) The history of Russia … to the year 862.
5) The legislative power in Russia … the Federal Assembly.
3. Задайте 3-4 вопроса о географическом положении России.
4. Переведите на английский язык следующие предложения.
1) Россия – самая большая страна в мире.
2) Россия граничит с 14 государствами.
3) Наша страна имеет большие залежи природного газа.
4) Россия – президентская республика.
5) Федеральное Собрание состоит из двух палат.
5. Подготовьте письменные сообщения по теме «Россия» (10-12 предложений).
6. Будьте готовы сделать это сообщение устно во время сессии.
Сделайте индивидуальный заказ на нашем сервисе. Там эксперты помогают с учебой без посредников
Разместите задание – сайт бесплатно отправит его исполнителя, и они предложат цены.
Цены ниже, чем в агентствах и у конкурентов
Вы работаете с экспертами напрямую. Поэтому стоимость работ приятно вас удивит
Бесплатные доработки и консультации
Исполнитель внесет нужные правки в работу по вашему требованию без доплат. Корректировки в максимально короткие сроки
Гарантируем возврат
Если работа вас не устроит – мы вернем 100% суммы заказа
Техподдержка 7 дней в неделю
Наши менеджеры всегда на связи и оперативно решат любую проблему
Строгий отбор экспертов
К работе допускаются только проверенные специалисты с высшим образованием. Проверяем диплом на оценки «хорошо» и «отлично»
Работы выполняют эксперты в своём деле. Они ценят свою репутацию, поэтому результат выполненной работы гарантирован
Ежедневно эксперты готовы работать над 1000 заданиями. Контролируйте процесс написания работы в режиме онлайн
Выполнить курсовой по Транспортной логистике. С-07082
Курсовая, Транспортная логистика
Срок сдачи к 14 дек.
Роль волонтеров в мероприятиях туристской направленности
Курсовая, Координация работы служб туризма и гостеприимства
Срок сдачи к 13 дек.
Контрольная работа
Контрольная, Технологическое оборудование автоматизированного производства, теория автоматического управления
Срок сдачи к 30 дек.
Написать курсовую по теме: Нематериальные активы и их роль в деятельности предприятия.
Курсовая, Экономика организации
Срок сдачи к 14 дек.
написать доклад на тему: Процесс планирования персонала проекта.
Доклад, Управение проектами
Срок сдачи к 13 дек.
Заполните форму и узнайте цену на индивидуальную работу!