это быстро и бесплатно
Оформите заказ сейчас и получите скидку 100 руб.!
ID (номер) заказа
4871426
Ознакомительный фрагмент работы:
Ex.45.Replace the subordinate clauses by attributive infinitives:
1. There weren't many children in the neighbourhood who we could play with. 2. He fell asleep with full determination that he would go and see for himself. 3. He is a man one can trust. 4. We didn't know the way to the station, and there wasn't anyone who we could ask. 5. He was the first person who came to the bar and the last who left it. 6. It isn't a thing you can joke about. It's a serious matter. 7. He will always find something that makes him laugh at. 8. They decided that it was a nice little town where they could live quietly for a while. 9. He's not a man who you can easily frighten. 10. There's nothing that we might discuss now. Everything is settled. 11. He was the first man who guessed what George was driving at.
Ex.49.Paraphrase the following sentences so as to use infinitives of result:
Examples: 1. The storm was so strong that I couldn't go out. The storm was too strong (for me) to go out.
2. The text is so short that it can be translated in an hour.
The text is short enough to be translated in an hour.
1. It was so dark that he could see nothing before him. 2. You are so experienced, you ought to know better. 3. She was so excited that she couldn't utter a word. 4. He was so angry, he wouldn't speak to me. 5. His English vocabulary is very poor; he can't make himself understood. 6. She knows English so well that she can read Somerset Maugham in the original. 7. Mr. Burton was so cruel that he could send a man to death. 8. The story "A Friend in Need" is so tragic, it can't be merely ironical. 9. The man was so down and out that he could not get a decent job. 10. The man was not very strong and so was unable to swim the distance. It was very late, nobody could save him.
Ex.51.Translate the sentences into English, using infinitives:
I. С ней приятно разговаривать. 2. Вопрос был слишком сложный, чтобы обсудить его за час. 3. Я рад, что узнал правду. 4. Ты бы лучше не надоедал ему своими глупыми вопросами. 5. Этот вопрос слишком сложен, чтобы она могла решить его одна. 6. Он не такой человек; от которого можно ожидать помощи. 7. Было бы лучше убедить его работать, чем принуждать его. 8. Мы очень довольны, что видели этот спектакль. 9. Кажется, дети уже забыли об этом печальном событии. 10. Вам следовало бы предупредить меня заранее. 11, Я молчала, так как мне нечего было сказать. 12. Они обещали мне помочь подготовиться к приему гостей. 13. Номер его телефона легко запомнить. 14. Этот человек сидит здесь, должно быть, около часа. Кого бы это он мог ждать? 15. Вы помните, кто первый вошел в комнату? 16. Вряд ли он тот человек, который даст вам интересующие вас сведения. 17. Мы сделали вид, что не заметили его ошибки, чтобы не смущать его. 18. Главное в том, как заставить ее поверить нам и послушаться нашего совета.
COMPLEX OBJECT
The Complex Object is a construction which consists of a noun or a pronoun in the objective case (me, him, her, us etc) and an infinitive (with or without ‘to’) or participle I (the ‘ing-form’). It replaces a clause.
e.g. Я видел, как он вошел в дом. – I saw him enter the house.
Мы хотим, чтобы Том пришел. – We want Tom to come.
The Complex Object is used after certain groups of verbs:
After verbs of physical perception (to see, to hear, to feel, to watch, to notice) we use Participle I to express an action in progress and Infinitive without ‘to’ to express a single completed action or a repeated action
e.g. I saw you dancing. (action in progress)
Suddenly I felt somebody touch my shoulder (single action)
I’ve often heard her play the guitar. (repeated action)
After the verbs to let and to make we use the Infinitive without ‘to’
e.g. My parents made me clean my room every day.
We don’t let the students use dictionaries at the exam.
After verbs expressing wish, request or order (to want, would like/love/hate/prefer, to expect, to tell, to order, to ask etc) we use the Infinitive with ‘to’
e.g. I expect you to work harder next year.
I’d like my brother to drive me to the airport.
the verbs of mental perception – to consider, to believe, to find, to know (only with state verbs and usually with to be)
e.g. Everybody considers him (to be) an honest person.
Ex.73. Put a form of ‘make’ or ‘let’ and a suitable verb into each gap.
Use the simple infinitive with or without ‘to’ in the Complex Object.
Paraphrase the sentences using the Complexе Object.
1. He slipped and fell. I saw it. 2. We did not expect that he would return so soon. 3. The doctor touched the boy's leg. The boy felt it. 4.She bent and picked up something from the floor. The policeman saw it. 5. I expect that you will join our excursion. 6. We had not expected that she would reply, but she did. 7. We knew that he was a clever man. 8. They turned the corner and disappeared. We watched them.
Сделайте индивидуальный заказ на нашем сервисе. Там эксперты помогают с учебой без посредников
Разместите задание – сайт бесплатно отправит его исполнителя, и они предложат цены.
Цены ниже, чем в агентствах и у конкурентов
Вы работаете с экспертами напрямую. Поэтому стоимость работ приятно вас удивит
Бесплатные доработки и консультации
Исполнитель внесет нужные правки в работу по вашему требованию без доплат. Корректировки в максимально короткие сроки
Гарантируем возврат
Если работа вас не устроит – мы вернем 100% суммы заказа
Техподдержка 7 дней в неделю
Наши менеджеры всегда на связи и оперативно решат любую проблему
Строгий отбор экспертов
К работе допускаются только проверенные специалисты с высшим образованием. Проверяем диплом на оценки «хорошо» и «отлично»
Работы выполняют эксперты в своём деле. Они ценят свою репутацию, поэтому результат выполненной работы гарантирован
Ежедневно эксперты готовы работать над 1000 заданиями. Контролируйте процесс написания работы в режиме онлайн
Выполнить курсовой по Транспортной логистике. С-07082
Курсовая, Транспортная логистика
Срок сдачи к 14 дек.
Роль волонтеров в мероприятиях туристской направленности
Курсовая, Координация работы служб туризма и гостеприимства
Срок сдачи к 13 дек.
Контрольная работа
Контрольная, Технологическое оборудование автоматизированного производства, теория автоматического управления
Срок сдачи к 30 дек.
Написать курсовую по теме: Нематериальные активы и их роль в деятельности предприятия.
Курсовая, Экономика организации
Срок сдачи к 14 дек.
написать доклад на тему: Процесс планирования персонала проекта.
Доклад, Управение проектами
Срок сдачи к 13 дек.
Заполните форму и узнайте цену на индивидуальную работу!